Zabawa w głuchy telefon, czyli marketing szeptany

Zadaniem reklamy jest przekonanie odbiorcy, że naprawdę pragnie i potrzebuje danego produkty. Jeśli dana osoba nie ufa mediom, występującym w nich gwiazdom lub zorientowała się, że wyższych wartości nie da się osiągnąć, kupując płyn do mycia naczyń firmy Z, przychodzi czas na inne działania. Za najlepszą reklamę uznajemy polecenie nam danego produktu przez osobę, którą dobrze znamy. Tak właśnie narodził się marketing szeptany. Możemy nie wierzyć telewizyjnym reklamom szamponów do włosów, jeśli jednak nasz fryzjer poleci nam jakiś określony produkt, to bardzo prawdopodobne, że opierając się na wiedzy i doświadczeniu znajomego specjalisty, zdecydujemy się nabyć akcesoria do włosów, polecanej przez niego marki. Oczywiście, nie jesteśmy świadomi tego, że to również forma reklamy, która dociera do nas w sposób bezpośredni. Takie działanie określamy mianem „marketing szeptany”. Kolejny działaniem reklamowym, mieszczącym się w tym pojęciu jest podarowanie produktu grupie wolontariuszy czy przechodniów, którzy nieodpłatnie korzystając z danego produkty, zapewne polecą go znajomym. Marketing szeptany bywa również określany mianem „reklamy wirusowej”, ponieważ działa w ten sam sposób, co zakaźne choroby.

Leave a Reply

Tagi
Strony
Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Gdzie sprawdzisz wiadomości?
      Z reguły interesuje nas to, co dzieje się wokoło. Naprawdę ważne jest to, żebyśmy byli doinformowanymi osobami, które są w pełni świadome tego, co ma miejsce w ich kraju, czym …
    • Reklama kinowa
      Któż z nas nie lubi chodzić do kina. Możliwość obejrzenia na dużym ekranie ulubionego filmu czy nowości, która dopiero jest w naszym kraju dostępna sprawia, że bardzo często jesteśmy gośćmi …
    • Pozycjonowanie stron internetowych
      Pozycjonowanie stron może sprawić, że witryna przestanie przynosić straty i zacznie na siebie zarabiać, przynosząc jednocześnie zyski jej właścicielowi. Jak? Wszyscy doskonale wiemy, że głównym źródłem pieniędzy w internecie jest …