Zabawa w głuchy telefon, czyli marketing szeptany

Zadaniem reklamy jest przekonanie odbiorcy, że naprawdę pragnie i potrzebuje danego produkty. Jeśli dana osoba nie ufa mediom, występującym w nich gwiazdom lub zorientowała się, że wyższych wartości nie da się osiągnąć, kupując płyn do mycia naczyń firmy Z, przychodzi czas na inne działania. Za najlepszą reklamę uznajemy polecenie nam danego produktu przez osobę, którą dobrze znamy. Tak właśnie narodził się marketing szeptany. Możemy nie wierzyć telewizyjnym reklamom szamponów do włosów, jeśli jednak nasz fryzjer poleci nam jakiś określony produkt, to bardzo prawdopodobne, że opierając się na wiedzy i doświadczeniu znajomego specjalisty, zdecydujemy się nabyć akcesoria do włosów, polecanej przez niego marki. Oczywiście, nie jesteśmy świadomi tego, że to również forma reklamy, która dociera do nas w sposób bezpośredni. Takie działanie określamy mianem „marketing szeptany”. Kolejny działaniem reklamowym, mieszczącym się w tym pojęciu jest podarowanie produktu grupie wolontariuszy czy przechodniów, którzy nieodpłatnie korzystając z danego produkty, zapewne polecą go znajomym. Marketing szeptany bywa również określany mianem „reklamy wirusowej”, ponieważ działa w ten sam sposób, co zakaźne choroby.

Leave a Reply

Tagi
Strony
Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Zabawa w głuchy telefon, czyli marketing szeptanyZabawa w głuchy telefon, czyli marketing szeptany
      Zadaniem reklamy jest przekonanie odbiorcy, że naprawdę pragnie i potrzebuje danego produkty. Jeśli dana osoba nie ufa mediom, występującym w nich gwiazdom lub zorientowała się, że wyższych wartości nie da …
    • Media reklama pomagają w rozwojuMedia reklama pomagają w rozwoju
      Obecne pokolenie na pewno przez rozwój jest bardziej narażone na różne czynniki z zewnątrz. Weźmy takie media, które tak naprawdę są towarzyszem człowieka właściwie każdego dnia. Potrafią nieprawdopodobnie podziałać na …
    • Zastanowienie to tylko może przynieść zadowolenieZastanowienie to tylko może przynieść zadowolenie
      Żyjemy w bardzo nowoczesnych czasach, są one dobre jeśli zna się granice ich przyjmowania. Media dają człowiekowi bardzo wiele , można zasięgnąć mnóstwo wiadomości. Kiedy interesuje nas jakaś oferta możemy …