Zabawa w głuchy telefon, czyli marketing szeptany

Zadaniem reklamy jest przekonanie odbiorcy, że naprawdę pragnie i potrzebuje danego produkty. Jeśli dana osoba nie ufa mediom, występującym w nich gwiazdom lub zorientowała się, że wyższych wartości nie da się osiągnąć, kupując płyn do mycia naczyń firmy Z, przychodzi czas na inne działania. Za najlepszą reklamę uznajemy polecenie nam danego produktu przez osobę, którą dobrze znamy. Tak właśnie narodził się marketing szeptany. Możemy nie wierzyć telewizyjnym reklamom szamponów do włosów, jeśli jednak nasz fryzjer poleci nam jakiś określony produkt, to bardzo prawdopodobne, że opierając się na wiedzy i doświadczeniu znajomego specjalisty, zdecydujemy się nabyć akcesoria do włosów, polecanej przez niego marki. Oczywiście, nie jesteśmy świadomi tego, że to również forma reklamy, która dociera do nas w sposób bezpośredni. Takie działanie określamy mianem „marketing szeptany”. Kolejny działaniem reklamowym, mieszczącym się w tym pojęciu jest podarowanie produktu grupie wolontariuszy czy przechodniów, którzy nieodpłatnie korzystając z danego produkty, zapewne polecą go znajomym. Marketing szeptany bywa również określany mianem „reklamy wirusowej”, ponieważ działa w ten sam sposób, co zakaźne choroby.

Leave a Reply

Tagi
Strony
Najnowsze komentarze
    W temacie
    • Zastanowienie to tylko może przynieść zadowolenieZastanowienie to tylko może przynieść zadowolenie
      Żyjemy w bardzo nowoczesnych czasach, są one dobre jeśli zna się granice ich przyjmowania. Media dają człowiekowi bardzo wiele , można zasięgnąć mnóstwo wiadomości. Kiedy interesuje nas jakaś oferta możemy …
    • Warto ryzykować reklamę w mediach?Warto ryzykować reklamę w mediach?
      Każdy, kto choć raz prowadził działalność gospodarcza wie o tym, jak bardzo ważna jest skuteczna reklama oferowanych przez siebie produktów i usług. Z łatwością można dostrzec, że standardowe formy reklamy, …
    • Torby papierowe producentTorby papierowe producent
      Torby papierowe a środowisko. To, w co pakujemy swoje zakupy, nie jest bez znaczenia – ma ogromny wpływ na środowisko, a tym samym życie nasze i naszych bliskich. Choć na …